Fiecare hotel are propriile reguli ce trebuie respectate in timpul sejurului: lungimea unei sederi la hotel, orele de check in si check out, orele de repaus, primirea unei oaspete in camera de hotel, utilizarea facilitatilor hoteliere etc. De asemenea, clasificarile hoteliere presupun diferente in functie de tara sau numarul de stele, de aceea recomandam consultarea acestei sectiuni pentru a va informa cu privire la tipul de hotel pe care il doriti.
Cazarea la hotelul ales se poate efectua doar daca aveti in posesie urmatoarele documente:
• Voucher-ul primit pe adresa de e-mail. Acesta va trebui tiparit si prezentat la personalul unitatii de cazare.
• Carte de identitate sau pasaport valide.
Anumite unitati de cazare pun la dispozitia calatorilor transfer gratuit de la aeroport. In descrierea dispusa la hotelurile de pe infotour.ro gasiti si serviciile oferite de fiecare unitate de cazare. In cazul in care hotelul ales include aceasta optiune, puteti face o solicitare imediat dupa finalizarea rezervarii apeland Serviciul Clienti sau prin e-mail la adresa rezervari@infotour.ro.
Trebuie sa aveti in vedere ca hotelul are dreptul de a refuza cererile sau de a solicita un tarif pentru oferirea serviciului. Deseori, aeroporturile internationale mari pun la dispozitie un serviciu gratuit de transfer prin intermediul autobuzului catre unitatile de cazare din jur.
Informatii privind autobuzele gratuite de transfer sunt disponibile pe site-urile aeroporturilor sau la biroul de informatii de pe terminal.
In momentul in care ajungeti la unitatea de cazare, mergeti la receptie si prezentati voucher-ul si cartea dumneavoastra de identitate sau pasaportul.
Hotelurile pun la dispozitie servicii de receptie 24 de ore pe zi, insa check-in-ul (cazarea) se efectueaza dupa ora 14:00 pana la ora 24:00, iar check-out-ul (parasirea hotelului) se face pana la ora 12:00. In hotelurile de dimensiuni mai mici sau in cadrul pensiunilor aceste conditii pot fi distincte, asadar va rugam sa verificati mai intai regulile fiecarei unitati de cazare.
Pe parcursul procesului de cazare, verificati ce echipamente puteti utiliza si de ce facilitati beneficiati pe durata sejurului. Imediat dupa inregistrare, clientul primeste de la personalul unitatii (sau cardul) camerei.
In limita posibilitatilor, oaspetele trebuie sa informeze hotelul daca va sosi cu intarziere la hotel, de preferinta prin telefon. In cazurile in care ziua hoteliera se incheie la ora 24, nu trebuie neaparat sa sunati la receptia hotelului, avand posibilitatea de a intarzia cateva ore.
Daca intarzierea depaseste orele de check-in, anuntati in prealabil hotelul pentru a nu pierde rezervarea. Daca aveti alte probleme, va rugam sa apelati Serviciul Clienti. Consultantii nostri va vor ajuta sa solutionati aceste probleme.
Check-out-ul
Parasirea hotelului (check-out-ul) trebuie facuta intotdeauna la orele de check-out stabilite de hotel.
Atentie!
Check-out-ul se face pana in ora 12:00, moment in care clientul trebuie sa paraseasca camera rezervata. Fiecare unitate de cazare isi face propriile reguli in ceea ce priveste durata zilei hoteliere, asadar este indicat sa verificati inainte care este ora exacta pana la care trebuie sa parasiti hotelul.
Retineti!
In cazul in care vreti sa plecati din hotel la o ora ulterioara celei de check-out, discutati cu personalul receptiei hotelului. Unitatea de cazare are dreptul sa solicite un tarif echivalent cu cel al unei nopti de cazare.
Inainte de parasirea camerei de hotel, asigurati-va ca ati luat toate obiectele personale si lasati cheia sau cardul, dupa caz, la receptie. In final, efectuati toate formalitatile de check-out.
Cu sistemul de rezervare infotour.ro, tranzactia este procesata inainte sa parasiti hotelul. Plata necesita doar achitarea serviciilor rezervate. Costurile aditionale trebuie sa fie platite inainte de plecare. De exemplu, facturile pentru minibar, telefon, restaurant etc.
Orice schimbare a timpului in care sunteti cazati la unitate necesita acordul hotelului, asadar in cazul de prelungiresau reducere a sederii trebuie sa discutati cu personalul hotelier, ce are dreptul sa ofere raspuns negativa la solicitare. In cazul in care din varii motive vreti sa plecati mai devreme de finalizarea sejurului, hotelul poate sa nu ramburseze costurile pentru zilele neutilizate. Fiecare unitate de cazare are propria politica in ceea ce priveste rambursarea clientilor.
Pentru ca oaspetii sa stie exact care sunt serviciile pentru care platesc, esxista o clasificare a unitatilor de cazare in functie de diverse criterii, informatii cu privire la facilitatile oferite de fiecare hotel in parte.
Evaluarea defineste camerele standard, echipamentele folosite, barurile si restaurantele, dar si serviciile suplimentare, disponibile sau nu la cerere.Un hotel cu un numar mai mare de stele implica un standard al serviciilor mai ridicat.
Prin evaluare, se reflecta anumite criteria si standarde care sunt respectate in regimul unitatii, respectiv de camere, tipul de echipamente utilizate, standardul restaurantelor si al baurilor, tipul serviciilor suplimentare (centre de afaceri, sali de conferinta, sali de sport etc.).
Standardele hotelurilor sunt diferite in functie de tara, nu exista un system de stele standard la nivel international. Chiar daca un hotel are acelasi numar al stelelor in alta tara, el poate indeplini criterii distincte. Totusi, fiecare unitate de cazare opereaza pe acelasi principiu: cu cat este mai mare numarul de stele, cu atat mai multe servicii sunt incluse pentru cazarea intr-o camera tip standard.
Hoteluri si unitati de cazare de o stea
Sunt hoteluri foarte modest echipate, care ofera doar servicii de baza. Camerele sunt foarte mici (aproximativ 8 metri/camera single), acestea contin un pat, un dulap, o noptiera si o chiuveta. Baia poate fi in afara camerei. Telefonul este disponibil doar la receptie. De asemenea, poate lipsi restaurantul sau snack-barul.
Standardele se aplica la stucturile de primire turisti din Romania. Clasificarea poate varia de la tara la tara, in functie de reglementarile fiecarei tari. Conditiile generale care trebuie indeplinite de astfel de hoteluri sunt:
Camera si baia: in camera trebuie sa fie pat, dulap, noptiera, chiuveta cu oglinda, un cuier de perete si o masa cu un scaun. Camera nu trebuie sa fie echipata cu baie. Baia se poate afla in hol si este comuna pentru mai multe camere. Apa calda si rece trebuie sa fie curenta toata ziua si toata noaptea.
Dimensiuni: 1 pat single - 10 mp, pat dublu2 - 11mp, 3 paturi - 14 mp, 4 paturi - 20 mp.
Facilitati: intrare separata pentru oaspeti. Oaspetii trebuie sa aiba acces la telefonul public (sau telefon la receptie), TV si radio. In cazul in care hotelul are mai mult de 6 etaje, acesta trebuie dotat cu un lift.
Asistenta oaspeti: hotelul trebuie sa fie echipat cu un birou, apel de trezire, schimbarea lenjeriei la cererea clientilor, un restaurant sau snack bar. Angajatii trebui sa fie instruiti in acordarea primului ajutor. Hotelul de 1 stea trebuie sa mai ofere spatiu de depozitare a bagajelor, seif in receptie.
Personal: Personalul de la receptie trebuie sa aiba cel putin finalizat invatamantul secundar si sa cunoasca cel putin o limba straina.
Hoteluri si unitati de cazare de doua stele
Camerele sunt mici (aproximativ 9 metri/camera single), iar in plus fata de mobilierul de baza, camerele au baie proprie, telefon si TV. De obicei, micul dejun este inclus in pret. Hotelurile ofera parcare pentru oaspetii hotelului.
Camera si baia: patul pentru o singura persoana ar trebui sa aiba o dimensiune de 90 x 200 cm, iar cel pentru 2 persoane 140 x 200 cm. La fiecare pat ar trebui existe o noptiera. In plus, in camera trebuie sa fie un dulap, masa sau birou, oglinda, cuier de perete. Echipamentele suplimentare includ: radio, TV, covor, scrumiera, cos de gunoi. Baia ar trebui sa fie in camera si ar trebui sa fie dotata cu dus sau cada, toaleta, chiuveta si lavoar.
Dimensiune camera: 1 singur pat - 9 mp, pat dublu - 12 mp, 3 paturi - 15 mp, 4 paturi - 18 mp.
Facilitati: structura de primire turisti trebuie sa aiba acces direct in lobby la receptie, parcare, acces usor la hotel. Telefonul trebuie sa fie disponibil pentru oaspeti de la receptie si pe fiecare etaj. Hoteluri care au mai mult de cinci etaje trebuie sa fie echipate cu lift.
Asistenta oaspeti: serviciu de trezire, room service (12 ore). In cladire ar trebui sa existe un cafe bar, restaurant sau bar. Lenjeria se schimba la cerere (obligatoriu de doua ori pe saptamana). Hotelul trebuie sa furnizeze o camera pentru depozitarea bagajelor, cutii pentru depozitarea obiectelor de valoare, o camera de relaxare cu televizor si mic dejun inclus in tarif. Serviciile optionale sunt: schimb valutar, spalatorie, calcat. Personalul trebuie sa fie instruit in acordarea primului ajutor.
Personal: Personalul trebuie sa cunosca cel putin o limba straina.
Hoteluri si unitati de cazare de trei stele
Camerele au baie proprie, TV, telefon si aer conditionat. Serviciul de curatenie este prestat zilnic, iar lenjeria de pat si prosoapelor sunt schimbate in fiecare zi. Oaspetii hotelului beneficiaza de parcare pazita, sali de asteptare, restaurante si spalatorii.
Hotelurile de 3 stele au, de obicei, un standard ridicat:
Camera si baia: toate camerele au baie proprie, telefon, TV, lenjeria de pat se inlocuieste in fiecare zi. Paturile single au dimensiuni de 90 x 200 cm, iar cele duble de 140 x 200 cm. La fiecare pat ar trebui sa existe o noptiera cu lama, camera trebuie sa fie dotata cu lumini pe plafon, birou, cuier, oglinda pe perete, masa de cafea.
Dimensiune camera: 1 singur pat - 10 mp, 2 paturi - 14 mp, 3 paturi - 16 mp.
Facilitati: hotelul trebuie sa aiba o intrare separata pentru oaspeti spre receptie, restaurant sau lobby. Aprovizonarea se va face pe o cale separata. Oaspetii trebuie sa poata beneficia de parcare si facilitati pentru persoanele cu handicap. Statia de taxi trebui sa fie in apropiere, la maxim 100 de metri distanta. Structurile de primire turisti cu mai mult de trei etaje trebuie sa fie echipate cu lifturi, iar in toata cladirea trebuie sa functioneze un sistem de ventilatie, apa rece si calda sa fie curenta.
Asistenta oaspeti: serviciu de room service disponibil pana la ora 22:00, camera pentru depozitarea bagajelor, servicii de schimb valutar, spalatorie, camere pentru organizat conferinte. Hotelul mai trebuie sa ofere si posibilitatea inchirierii unor echipamente pentru recreere.
Personal: Personalul de la receptie trebuie sa aiba studii superioare de specialitate.
Hoteluri si unitati de cazare de patru stele
Un hotel de 4 stele presupune un standard ridicat de servicii si facilitati, centre de afaceri, sali de conferinta, restaurante, sala de gimnastica, iar camerele sunt dotate cu mobilier confortabil si acces la internet.
Hotelurile de 4 stele ofera facilitati si echipamente la standarde inalte.In tariful pe o noapte de cazare sunt incluse diferite servicii, iar oaspetii pot utiliza echipamentele puse la dispozitia lor.
Camera si baia: fiecare camera este dotata cu o baie spatioasa. Paturi simple trebuie sa aiba o dimensiune de minim 90 x 200 cm, iar cele duble de 140 x 200 cm. In camera, in afara de noptiere, lampi, dulapuri, birouri, oglinzi si cuiere, trebuie sa existe o masuta de cafea si fotolii sau canapea. Fiecare camera trebuie sa aiba un telefon, televizor si, de cele mai multe ori, conexiune la internet. Suplimentar, oaspetii gasesc in baie: cantar, halat de baie si papuci, uscator de par, oglinda cu iluminare speciala, prosoape de hartie. Camerele sunt izolate fonic.
Dimensiuni camera: 1 singur pat - 12 mp, 2 paturi - 16 mp, apartament - minim de 30 mp.
Facilitati: intrare separata pentru oaspeti si una pentru marfuri. Intrare separata pentru receptie, similara cu cea pentru restaurant sau lobby. Hoteluri cu mai mult de 2 etaje trebuie sa aiba lift, iar cladirea trebuie sa fie dotata cu aer conditionat. Daca structura de primire turistica are mai mult de 200 de camere, trebuie sa aiba un generator de putere. Receptia trebuie sa aiba un minim de 30 mp, iar hotelul trebuie sa fie adaptat pentru persoanele cu handicap. De obicei, hotelurile sunt situate in centrul orasului, langa statia de taxi.
Asistenta oaspeti: room service 24 de ore/7 zile pe saptamana, SPA, sali de sport, bazine de inot. Lenjeria este schimbata in camere in fiecare zi, iar curatenia se face zilnic. In plus, hotelurile de 4 stele trebuie sa ofere posibilitatea oaspetilor sa inchirieze salile de conferinta sau centrul de afaceri si echipamente electronice. Hotelurile trebuie sa aiba un restaurant, un cafe-bar si un club.
Personal: personalul de la receptie ar trebui sa vorbeasca cel putin doua limbi straine. Personalul ce se ocupa de intretinere trebui sa cunoasca elemente de baza ale limbilor straine. Cele mai multe hoteluri ofera servicii de concierge.
Hoteluri si unitati de cazare de cinci stele
Hotelurile de lux ofera servicii de calitate si sunt situate in centre urbane sau in centre de afaceri. Hotelurile din aceasta categorie ofera parcare pazita, room service 24/24 ore, iar receptia ofera suport in cel putin doua limbi de circulatie internationala.
Hotelurile de 5 stele reprezinta structurile cu cele mai inalte standarde de primire turistica.
Camera si baia: camera de 5 stele ofera facilitati si echipamente moderne. Mobilierul este modern si nou. Camerele sunt mari, mult mai spatioase, iar baile, de asemenea mari, sunt dotate cu echipamente suplimentare, cum ar fi uscator de par, cantar, bideu etc.
Dimensiuni camera: 1 singur pat - 14 mp, 2 paturi - 18 mp, apartament - minim de 30 mp.
Facilitati: acces direct la lobby cu receptie, intrare separata pentru sala de catering, intrare separata pentru oaspeti si o cale separata pentru bagaje. Oaspetii pot folosi parcul auto in relatia de 1:1, ceea ce inseamna ca fiecare camera corespunde la un loc de parcare. Intreaga cladire trebuie sa fie dotata cu aer conditionat, lift (la hoteluri cu mai mult de un etaj). Hoteluri de cinci stele sunt de obicei situate in centrele oraselor.
Asistenta oaspeti: in hoteluri de 5 stele, oaspetii se pot bucura de mai multe servicii suplimentare, cum ar fi piscina, sali de sport, servicii trezire/ceas desteptator, saloane de frumusete, SPA, coafor, florarie, camera de bagaje, spalatorie, curatatorie. In plus, oaspetii au acces la restaurante, baruri, cluburi, cafenele, camere de relaxare.Hotelurile de 5 stele sunt dotate si cu centre de afaceri unde se pot organiza conferinte, intalniri sau evenimente speciale.
Personal: Personalul de la receptie, de regula, vorbeste cel putin doua limbi straine, iar personalul care se ocupa de intretinere trebuie sa cunoasca elemente de baza ale limbilor straine. Deseori, in hoteluri de 5, oaspetii primesc servicii de concierge.
Hotelurile care prezinta un numar mai mare de 5 stele sunt rare, acestea dispunand de standarde extremede ridicate si punand la dispozitia clientilor facilitate de calitate superioara. Aceste unitati de cazare se remarca prin arhitectura si aspectul iesit din tipare, cu tehnologie de ultima generatie si localizare in locuri atractive.
Evaluarea hotelurilor
Standardizarea si clasificarea hotelului se evalueaza in mod individual de reprezentantii fiecarei tari pe baza reglementarilor adoptate in zona resprectiva si pot diferi semnificativ de la standardele adoptate in Romania. In tarile din Europa de Sud au fost adoptate ca standarde de evaluare si jumatatea de stea.
Ar fi recomandat sa se acorde o atentie sporita in compararea camerelor puse la dispozitie in diverse zone ale lumii. Deseori, unitatile de cazare de 2 stele din tarile bine dezvoltate reprezinta echivalentul celora de 4 stele din Africa sau Asia.
Camerele hotelurilor sunt diferite in functie de tipul si numarul paturilor:
• camera single - o camera pentru o singura persoana cu un singur pat. In unele hoteluri exista si camere duble in regim single;
• camera dubla - o camera pentru doua persoane cu doua paturi (unite sau separate);
• dublu (twin) - o camera pentru doua persoane, cu doua paturi separate; camerele twin sau duble sunt mai spatioase;
• matrimoniala (camera dubla) - o camera dubla, dar cu un pat dublu. Sunt hoteluri care ofera camere cu doua paturi mari duble;
• tripla - camera pentru trei persoane cu trei paturi separate (sau un pat dublu si un pat pentru o singura persoana) si o singura baie;
• quad - camera pentru patru persoane.
Alegerea celei mai bune oferte
In general, unitatile de cazare includ in ofertele disponibile doar camere duble care pot fi rezervate si de o persoana, tariful fiind in functie de camera selectata de oaspetele hotelului.
Optiunile oferite de unitatea de cazare depind, in mare parte, de numarul de stele al hotelului. Totusi, camerele standard pun la dispozitie o gama de facilitati care se pot regasi si la alte hoteluri, din orice destinatie.
Standard
Facilitatile unei camere standard: pat, noptiera, dulap/garderoba, birou sau masuta de cafea, oglinda, cuier de perete pentru imbracaminte, lampa. In camera mai pot fi si alte echipamente: TV, telefon, radio, etc. Camera are in dotare o baie care are montaj diferit, in functie de numarul de stele al unitatii de cazare. Baia include diverse accesorii, respectiv prosoape de baie, sapun, uscatoare de par, cantare, produse cosmetice.
Familie
Camerele de familie (abreviere: FAM) reprezinta, de cele mai multe ori, versiunea extinsa a camerelor standard. Elesunt mai mari, cu un echipament asemanator cu cel al camerelor standard. Cu toate acestea, pot fi adaptate pentru a primi mai multi vizitatori.(De exemplu, dulap mai mare, mai multe scaune etc.).
Apartamente
Apartamentul (abreviere: APT) reprezinta camera ce are in dotare echipament standard, dar care arein plus cu o chicineta, vesela si tacamuri. In aceste incaperi aveti posibilitatea de va prepara propriile mese. In unele cazuri, elepot consta in 2 camere separate (pentru copii).
Tipuri de paturi
• Dimensiunile patului depind de fiecare hotel:
• Cazare in camera dubla (twin): un pat pentru o persoana, dimensiuni 90 x 190-200 cm*
• Pat dublu (double bed): pat pentru doua persoane, dimensiuni de 140 x 190-200 cm*
• Cazare „queen size”: mai mult decat dublu, de multe ori dimensiunea saltelei este de 153-160 x 203 cm*
• Cazare „king-size”: mai mare decat un pat „queen size", de multe ori dimensiunea saltelei este 198 - 200* x 203-210 cm*.
*Dimensiunile difera in functie de tara
Fiecare persoana cazata la hotel este obligata sa respecte regulile interne ale unitatii. Totodata, oaspetele are dreptul sa primeasca vizitatori in intervalul orar 8:00 - 22:00. Pentru oaspetii care sosesc in intervalul orar 22:00 - 8:00, acestia trebuie sa plateasca diferenta de tarif si sa se inregistreze la receptie. Regulile de cazare difera in functie de fiecare hotel. In unele cazuri, oaspetii suplimentari pot sa achite la receptie o taxa si vor beneficia doar de anumite servicii in cadrul hotelului.
Fiecare hotel ofera servicii profesionale de intretinere a camerelor cu ajutorul cameristelor. Sarcina lor este de a asigura ordinea generala in hotel, in camerele de oaspeti si in zonele publice (holuri, sali de conferinta, restaurante, coridoare, scari, grupuri sanitare). In functie de standardul hotelului, curatenia in camere poate fi efectuata la intervale diferite in timpul sederii, de obicei in fiecare zi.
Din motive ecologice, multe hoteluri cer clientilor sa informeze daca nu prefera schimbarea zilnica a lenjeriei de pat si a prosoapelor.
In hotelurile high-class, exista si bellboy. Acesta transporta bagajele oaspetiilor in camerele lor, prezinta camera etc.
Hotel: este un ansamblu turistic, cu cladiri ce contin minim 10 camere, simple sau duble. Hotelul trebui sa asigure o serie de prestari servicii specifice, sa dispuna de receptie si de spatii de alimentatie in circuit.
Motel: este un asamnlu turistic, cu cladiri situate in afara localitatilor sau in apropierea arterelor principale. Aceste structuri trebuie sa asigure oaspetilor locuri de parcare. Ca si hotelul, motelul trebuie sa aiba cel putin 10 de camere, single si duble. Aceasta trebuie sa furnizeze, de asemenea, spatii de alimentatie in circuit.
Camping: Zonele de campare sunt pazite si ofera turistilor posibilitatea de a se caza in corturi sau rulote. Turistii au posibilitatea sa isi parcheze mijloacele de transport aici, sa isi pregateasca masa si sa beneficieze de serviciile specifice acestor tipuri de structuri.
Hotel pentru tineret: este un asamblu turistic, amenajat special pentru tineri, cu dotari simple. Acestea asigura servicii de cazare si masa, agrement. Acestea se regasesc de obicei, in centrele universitare, statiunile sau alte zone frecventate de turisti tineri. In plus fata de structurile mentionate mai sus, exista multe alte tipuri de structuri de primire turisti a caror definitie nu precizeaza in legislatia romana.
Hostel: este un ansamblu turistic mai ieftin decat un hotel, cu o capacitate minima de 3 camere sau apartamente, dispuse pe un nivel sau mai multe. In hosteluri standardele sunt mai mici. Acesta sunt caracterizate, in principal, prin faptul ca fiecare camera are intre 3 si 9 paturi, cu bai comune pe coridor. Oaspetii pot folosi bucataria comuna si camera de relaxare cu TV Unele hosteluri ofera camere single sau duble, uneori cu baie, la tarif aditional
Bungalow: acestea este un ansamblu de incaperi specifice tarilor exotice de obicei din lemn sau alte materiale similare, de capacitate redusa ce se gasesc,. Aici clientii si turistii au parte de cazare si servicii specifice zonei. Acestea functioneaza sezonier si se afla, de obicei, pe plaja sau in perimetrul campingurilor sau al caselor de vacanta.
Tinand cont de legislatia in vigoare, hotelul are obligatia sa pastreze lucrurile uitate pe o perioada de doi ani si sa contacteze proprietarul. Informatiile despre durata de depozitare se regasesc in reglementarile fiecarui hotel sau resort. Daca pierdeti sau lasati lucruri la hotel, trebuie sa informati imediat receptia hotelului. Daca ati pierdut un obiect in timpul sederii la hotel, personalul este obligat sa restituie obiectul gasit.
In cazul in care un oaspete a parasit hotelul si a uitat un obiect la hotel, trebuie sa anunte receptia imediat. Pentru a gasi un obiect pierdut, acesta trebuie descris cat mai exact posibil, iar hotelul poate sa solicite adresa la care sa livreze obiectul respectiv. Cand se gaseste un obiect, receptia trebuie sa contacteze oaspetii prin telefon pentru a a afla proprietarul acestuia. Oaspetii vortrebui sa specifice adresa de livrare la care urmeaza sa fie trimis.
Pentru lucrurile de valoare, bijuterii, eletronice sau bani, clientii isi pot depozita materialele intr-un seif, casa de bani sau un vestiar specific. Fiecare compartiment de stocare a bunurilor personaleare o cheie individuala, pentru a oferi garantia clientilorca nimeni nu va avea acces la acestea.
Unele hotelurilor ofera seifuri in camere. Seiful din camera se poate bloca cu un cod unic ce nu trebuie divulgat altor persoane, pentru o siguranta sporita.
Va sfatuim sa luati toate masurile de siguranta pentru a va proteja bunurile:
• verificati usa de fiecare data cand parasiti camera. In cazul in care acestea sunt echipate cu incuietori automate trebui sa aveti intotdeauna o cheie;
• pastrati lucrurile de valoare, actele, cardurile si banii intr-un singur loc. Daca pierdeti un card, va recomandam sa utilizati alte surse de bani
• in cazul calatoriilor internationale, asigurati-va ca documentele de calatorie sunt depozitate intr-un loc sigur. Daca va pierdeti pasaportul sau actul de identitate, intoarcerea acasa va fi posibila doar cu sprijinul ambasadei.
Majoritatea hotelurilor ofera servicii suplimentare, cum ar fi apelurile de trezire, spalatorie, room service, comanda taxiuri, vanzare bilete pentru evenimente culturale, informatii turistice, cutii pentru pastrarea valorilor in conditii de siguranta. Acestea pot fi incluse in tipul de cazare ales, sau pot fi disponibile la preturi suplimentare.
Atentie!
Minibarul si frigiderul cu bauturi este de obicei optional, iar produsele consumate se platesc. Taxa pentru produsele consumate (bauturi, snacks-uri) este calculata la sfarsitul perioadei de sedere, la check-out. Fiecare camera ar trebui sa contina lista de preturi a produselor. Multe hoteluri ofera gratuit cafea si ceai. Unele camere de hotel sunt dotate cu filtru de cafea sau ibric, ceai, cafea, zahar, lapte si cani de unica folosinta sau de sticla.
Aceste facilitati si servicii suplimentare sunt disponibile in functie de tipul de hotel ales. Pentru servicii high-class, turistii pot beneficia si dealte avantaje, cum ar fi: piscina, sauna, sali de gimnastica, magazin de bijuterii, magazin de suveniruri, salon de coafura, echipamente de agrement, sali de conferinta, centre de informare turistica, parcare gratuita, calcatorie.
Internet
In cele mai multe hoteluri exista posibilitatea de a utiliza Internetul, prin conexiune WI-FI gratuita. Uneori, se intampla ca acest tip de retea sa fie protejata, iar accesul la retea poate fi contracost.
In cazul in care apar probleme, nereguli, sau nemultumiri la locul cazarii, puteti sa le raportati la receptia hotelului. In situatii extreme, puteti contacta intotdeauna cel mai apropiat consulat roman sau infotour.ro. Veti gasi mereu un consultant, gata sa va ajute cu solicitarile dumneavoastra.
In functie de obieciurile si traditiile locale, pe plan culinar, fiecare hotel isi poate stabili meniul. Aceste obiceiuri depind si de tipul hotelului, dar si de tipul de cazare ales.
Mic dejun tip bufet
Turistii care au optat pentru mic dejun inclus, au parte de un bufet pe alese, personalizat pe propriile gusturi. Oaspetilor li se pune la dispozitie o gama variata de feluri de mancare ce le poate asigura o masa completa, inclusiv gustari si deserturi.
Mic dejun continental
Turistii cazati la hoteluri ce ofera mic dejun continental, au parte de ceai sau cafea, uneori si suc, paine/paine prajita sau croissant, unt, gem sau jeleu, branza si carnati. Acest tip de masa poate fi gasit in tarile mediteraneene si in Statele Unite.
Mic dejun englezesc
Un alt tip de mic dejun usor, pentru o dimineata cazata la hotel, este cel de mic dejun englezesc. Acesta este servit in Insulele Britanice si este format din suc si/sau cereale, paine prajita, unt, gem, cafea si ceai, oua, bacon, sunca sau peste, fiind mult mai consistent fata de micul dejul de tip continental.
Alegerea meselor speciale
Turistii au parte de mese calde zilnice, cu gustari diversificate, gata sa acopere cererile tuturor. Meniul include alimente din mai multe tipuri de carne, mancaruri din peste, mancaruri vegetariene, supe si deserturi. Specificitatea meniului depinde in intregime de hotel.
Oaspetii cu regim alimentar special potsa informeze hotelul din timp, pentru a putea verifica daca este posibil sa fie preparate aceste mancaruri.