Bilete de avion » Bagaje

Calatoriile cu avionul nu au fost nicicand mai accesibile turistilor, fiind un mijloc de transport rapid si confortabil. Si, cum orice vacanta trebuie planificata, o atentie sporita trebuie acordata bagajului cu care calatorim. Intrebarile cele mai frecvente sunt legate dimensiunile bagajelor permise la bordul companiilor aeriene, limitele de greutate, obiectele interzise si tariful bagajelor in exces. Echipa infotour.ro a grupat toate aceste informatii in sectiunile urmatoare.

Orice companie aeriana are propriile conditii in legatura cu dimensiunile acceptate ale bagajelor. Tarifele percepute pentru bagaje difera in functie de operatorul de transport. Asigurati-va ca bagajele dumneavoastra indeplinesc toate cerintele impuse de compania aeriana inainte de a merge la aeroport. Daca marimea si greutatea bagajelor nu corespund cu regulile companiei, se va percepe o suprataxa ce poate fi costisitoare.

Mai jos gasiti toate detaliile cu privire la normele si taxele aplicabile pentru fiecare linie de zbor.

Bagajul de mana poate fi adus la bordul avionului de pasageri daca se afla in limitele de greutate, dimensiuni si continut. Regulile in ceea ce priveste bagajul sunt diferite, asadar sunt specificate de fiecare companie aeriana. Companiile low-cost considera geanta de mana ca fiind bagaj, deoarece pasagerii avionului pot calatori doar cu un singur bagaj de mana. Exceptia de la regula este Ryanair, companie ce permite intrarea in aeronava cu o geanta de dimensiuni mici pe langa bagajul de mana ce trebuie incadrat in dimensiunile 35x20x20 cm. Indiferent cu ce alegeti sa calatoriti, cu o servieta, laptop, geanta de umar, etc, bagajul nu trebuie sa depaseasca dimensiunile specificate de compania aeriana. Majoritatea companiilor permit pasagerilor sa aduca la bordul avionului, pe langa bagajul de mana si geanta, servieta sau laptopul.

 

Ce trebuie sa stiti

• limitele pentru bagajul de mana la principalele companii aeriene
• majoritatea companiilor aeriene impun aceasta limita de dimensiune pentru bagajul de mana: 55 x 40 x 20 cm. Informatii detaliate pot fi gasite aici
• 10 kg – greutatea limita a bagajelor de mana impusa de majoritatea companiilor aeriene low-cost si de linie. Informatii detaliate aici
• o singura piesa de bagaj de mana – numarul maxim admis de majoritatea liniilor aeriene
• majoritatea companiilor aeriene low-cost nu aloca bagaj de mana suplimentar pentru infanti
• la unele companii aeriene de linie, limita pentru bagajele de cala difera de la o clasa la alta (economic, business si clasa intai)
• obiecte permise in bagajul de mana – aici
• lichidele (cosmetice, bauturi, geluri, mancare lichida) pot fi transportate in bagajul de mana doar ambalate in pungi de plastic resigilabile(link), transparente de 1 litru si in limita maxima de 100 ml fiecare flacon* - aici

Atentie!
• Unii operatori impun taxe suplimentare pentru depasirea limitelor de bagaj admise.
• Daca bagajul de mana depaseste limita de greutate/ dimensiune impusa de operator, acesta poate decide sa fie transportat la cala sau sa fie taxat pentru fiecare kg in plus.

 

Obiecte suplimentare admise in bagajul de mana:

In afara de piesa unica de bagaj considerata ca bagaj de mana, multe companii aeriene (mai ales cele de linie) permit includerea in aceasta categorie a unor obiecte ambalate separat ca:
• geanta laptopului (eventual cu sursa de alimentare si mouse-ul)
• camera foto (cu husa sau geanta)
• alte electronice de mici dimensiuni (telefoane, playere)
• umbrela
• haina
• materiale de citit (in cantitate rezonabila)
• poseta, geanta de umar (la dimensiuni rezonabile si continut care sa nu ridice suspiciuni la control).

Atentie!

Diverse companii aeriene impun reguli stricte in legatura cu bagajul de mana (numarul pieselor, greutate si dimensiuni permise), asadar, in aceasta situatie, este indicat ca tot bagajul de mana sa fie inclus intr-o singura geanta, conform specificatiilor.

*Mancarea pentru bebelusi si medicamentele eliberate cu prescriptie medicala si utile in timpul zborului reprezinta exceptii de la limitele aplicate obiectelor lichide ce pot fi aduse in bagajul de mana.

Companiile aeriene pun accent pe securitate, asadar din motive de siguranta, obiecte specifice nu pot fi aduse la bordul aeronavei, in conformitate cu regulile internationale ale aviatiei civile. Anumite lucruri pot fi transportate doar in bagajul de cala, includerea lor in bagajul de mana fiind strict interzisa.

Conditiile se diferentiaza in functie de companiile aeriene, dar si de regiune. Astfel, la aeroport, personalul responsabil cu securitatea poate solicita pasagerului renuntarea la anumite obiecte incluse in bagajul de mana, in cazul in care bunul personal este considerat drept potential risc pentru pasageri si implicit, pentru securitatea calatoriei cu avionul.

Cosmeticele sunt acceptate atat in bagajul de mana, cat si in cel de cala. In cazul bagajelor de mana, produsele de infrumusetare lichide trebuie sa fie incluse in recipiente cu volum maxim de 100 ml fiecare. Toate recipientele se vor depozita intr-o punga transparenta, cu capacitate maxima de 1 litru.
Mai multe informatii puteti gasi aici(link).

In privinta includerii pachetelor de tigari in bagaj, la bordul avionului, este permis transportul a doar doua cartuse, conform Politiei de Frontiera si Politiei Vamale. Indicat este ca un cartus sa fie inclus in bagajul de mana, iar celalalt, in bagajul de cala.

Important: informatiile prezentate sunt cu titlu informativ, conform informatiilor comunicate de Politia de Frontiera si Politia Vamala. Pentru verificarea acestor informatii inainte de calatorie, contactati una dintre institutii la numerele de telefon disponibile:

Politia de Frontiera - 021 9590
Politia Vamala - 021 310 64 63

Insert table

Lista completa cu obiectele ce pot fi aduse la bord - pe site-ul Autoritatii Civile Aeriene.

Siguranta pasagerilor este asigurata de regulile privind transportul lichidelor, aerosolilor si gelurirlor, impuse de companiile aeriene. Aceste conditii garanteaza ca pasagerii aeronavelor sunt protejati de lichidele explozive.

Aerosolii, lichidele si produsele pe baza de gel (respectiv cosmeticele) trebuie transportate in recipiente care nu depasesc 100 ml/per produs. Totalul acestor produse nu trebuie sa depaseasca limita de un 1 litru.

* Toate aceste recipiente trebuie apoi adaugate intr-o punga de plastic resigilabila sau cu fermoar/mecanism de inchidere (ex. punga de congelator, sandwich), transparenta, cu un volum total maxim de 1 litru.
* Toate obiectele trebuie sa incapa lejer in punga
* O singura punga de plastic este permisa per pasager, cu exceptia adultilor insotitori sau cei care calatoresc cu copii
* Suma celor patru laturi ale pungii trebuie sa fie de maxim 80 cm (ex. de pungi potrivite 20x20cm sau 15x25cm).
* Recipientele care depasesc 100ml, chiar daca sunt partial umplute, vor fi respinse la punctul de control din aeroport

Bagajul de cala reprezinta cel mai important bagaj al pasagerului. Dupa ce este predat la aeroport, acest bagaj este transportat in cala aeronavei. Companiile aeriene isi seteaza limite proprii in ceea ce priveste greutatea si dimensiunea bagajului de cala – mai multe informatii puteti gasi aici.(link)

 

Companii aeriene low-cost

• In general, se plateste un tarif suplimentar pentru bagajul de cala
• Alegeti optiunea “bagaj de cala” in timpul procesului de rezervare
• Taxa bagajului de cala se va adauga costului final biletului de avion
• Pentru infanti nu se aloca bagaj de cala.
• Daca limita acceptata pentru bagajul de cala este depasita, se va percepe o taxa aditionala pentru excesul de bagaj.
• La majoritatea companiilor aeriene low-cost, limita greutatii unui bagaj este de 32 kg. Chiar daca pasagerul va plati pentru bagajul in exces, o singura geanta poate cantari maxim 32 kg.
• Indiferent de numarul bagajelor, este prevazuta o limita a cantitatii de bagaj pentru fiecare pasager al aeronavei. Aceasta este cuprinsa, in general, intre 50 si 60 kg.
• Obiectele transportate in aeronava, cu forme neregulate, fragile sau care pot suferi deteriorari in timpul calatoriei(ex. instrumente muzicale, biciclete, echipamente de sport etc.) trebuie declarate cu 48 de ore inaintea zborului. In aceasta situatie, sunati Serviciul Clienti si un consultant Infotour va va ajuta cu indeplinirea tuturor formalitatilor.
• Mai multe informatii despre transportul bagajelor la cala – aici.(link)
• Limitele de bagaje nu pot fi redistribuite intre pasageri. Ex.: daca doi pasageri au fiecare limita de bagaj de 15 kg, acestia nu pot imparti bagajele astfel incat unul dintre ei sa transporte 10 kg, iar celalalt 20 kg. Exceptia: easyJet, care permite impartirea limitelor de bagaj intre pasageri.
• Limitele de bagaje nu pot fi combinate. Ex.: daca doi pasageri au cate 15 kg de bagaj fiecare, unul dintre ei nu poate prelua intreg bagajul cantarind 30 kg. Informatii complete gasiti aici.(link)

 

Companii aeriene de linie

• Bagajul de cala este inclus in tariful biletului de avion la majoritatea companiilor aeriene, insa exista si exceptii de companii care percep o taxa suplimentara pentru acesst tip de bagaj.
• Limitele de greutate si cantitate difera de la o companie la alta si de la o clasa la alta (business, economic, clasa intai).
• Daca se depaseste cantitatea de bagaj inclusa in tariful biletului de avion, se considera exces de bagaj si se plateste in consecinta.
• Obiectele transportate la cala si care au forme neregulate, sunt fragile sau pot suferi vatamari in timpul transportului (ex. instrumente muzicale, biciclete, echipamente de sport etc.) trebuie declarate cu cel putin 48 de ore inaintea zborului. In acest sens, apelati Serviciul Clienti si un consultant Infotour va va ajuta cu indeplinirea formalitatilor.

Important! Transportul obiectelor valoroase nu este recomandat in bagajul de cala. Atat laptopurile, banii, echipamentele foto, documentele, bijuteriile cat si alte bunuri importante, este indicat sa fie transportate in bagajul de mana.

 

In cazul bagajelor speciale, consultati daca operatorul aerian transporta obiecte precum:
• landouri
• biciclete
• echipament de scafandru
• placi de surfing
• schiuri si placi de snowboard
• crose de golf
• instrumente muzicale
• echipament electronic
• flori

Important! Inregistrarea bagajelor speciale se efectueaza cu cel putin 48 de ore inainte de ora planificata pentru decolare, online sau printr-un apel la Serviciul Clienti.

 

1. Transportul carucioarelor de copii

In cazul infantilor, respectiv copii sub varsta de 2 ani, pasagerii au acordul de a aduce la bordul avionului un carucior pliabil sau, in functie de preferinte, un scaun auto pentru copil. Regulile pot fi diferite in functie de companie, insa la operatorii low-cost sau la cei de linie, carucioarele sau scaunele destinate copiilor trebuie sa fie pliabile, cu o greutate care sa corespunda limitelor stabilite in regulament.

Pentru copiii de peste 2 ani, transportul carucioarelor poate fi oferit in schimbul unui tarif suplimentar. Companiile aeriene transporta de obicei carucioare sau port-bebe-uri drept bagaje de cala, limitarile si taxele pentru aceasta categorie aplicandu-se si in acest caz.

Daca doriti sa evitati pe cat posibil situatiile neplacute la aeroport, efectuati inregistrarea bagajului cu 48 de ore inaintea calatoriei, online sau apeland Serviciul Clienti.

 

2. Transportul bicicletelor

Pentru un tarif suplimentar, pasagerii pot aduce biciclete la bordul aeronavei. Taxa este mai mica daca ingregistrarea bicicletei se efectueaza inainte de plecare, online sau cu un apel la Serviciul Clienti. Inainte de a aduce bicicleta la bordul aeronavei, asigurati-va ca ati pregatit-o corespunzator pentru calatoria cu avionul:
• pedalele trebuie demontate sau intoarse spre interior;
• roata fata trebuie demontata si atasata de cadru, intr-o pozitie stabila;
• anvelopele trebuie desumflate;
• bicicleta trebuie ambalata in plastic sau in carton.

 

3. Transportul echipamentului de scufundare

Echipamentul de scufundare poate fi transportat doar la cala si se aplica aceleasi limite de greutate si de exces ca pentru orice alt bagaj. Echipamentul sportiv trebuie declarat in momentul efectuarii rezervarii, online sau prin apel la Serviciul Clienti.

Pregatirea echipamentului pentru transportul cu avionul presupune cateva operatiuni premergatoare:
• goliti cilindrul;
• valvele trebuie fixate in pozitia „oprit”;
• sursele de curent si lampile trebuie demontate.
• partile fragile din echipament trebuie ambalate pentru a evita deteriorarea. Munitia si partile ascutite din echipament trebuie ambalate separat, astfel incat sa nu produca deteriorari celorlalte obiecte din bagaj.

 

4. Transportul placilor de surfing

Transportul placilor de surfing si windsurfing se face intotdeauna la cala, dar nu se aplica intotdeauna limitele de bagaj. Exista companii care nu accepta transportarea echipamentelor de windsurfing sau surfing, precum British Airways. Wizz Air, Ryanair si alti furnizori zboruri, inclusiv firme low-cost, accepta placi de surfing sau windsurfing la bordul avionului.

 

5. Transportul schiurilor si al snowboard-urilor

Cele mai multe companii aeriene accepta transportarea schiurilor si snowboard-urilor la cala. In momentul inregistrarii, echipamentul trebuie catalogat drept un singur bagaj, cu toate componentele sale ambalate corespunzator. Taxa pentru transportul echipamentelor de iarna este diferita in functie de compania aleasa. Lufthansa, Australian Airlines si alti operatori de linie nu percep tarife aditionale pentru transportarea snowboard-urilor si schiurilor. Deopotriva, companiile low-cost percep taxe pentru transportul echipamentului de iarna.

 

6. Transportul echipamentului de golf

Foarte multe companii aeriene accepta transportarea croselor de golf. In cazul operatorilor low-cost, pentru transportul echipamentului de gold se pot percepe tarife suplimentare diferite in functie de compania aeriana.

Majoritatea companiilor de linie accepta transportarea echipamentului de golf fara perceperea taxei de bagaj excesiv, fara a aplica limitele de greutate la cala. Cu toate acestea, in cazul in care echipamentul de golf depaseste limita de 15 kg, compania aeriana are dreptul de a aplica tarife suplimentare.

 

7. Transportul instrumentelor muzicale

• instrumentele de mici dimensiuni pot fi transportate in bagajul de mana;
• la companiile aeriene low-cost care impun limite de dimensiune sau de numar la bagajul de mana, instrumentul trebuie transportat in acord cu aceste politici;
• in cazul transportarii mai multor instrumente muzicale, acestea trebuie inregistrate ca bagaje de cala si se supun limitelor de greutate si dimensiune impuse de companiile aeriene;
• toate instrumentele transportate necesita impachetare corespunzatoare , astfel incat sa nusufere deteriorari in timpul transportului; in acelasi timp, marginile ascutite trebuie ambalate, astfel incat sa nu produca leziuni celorlalte bagaje sau pasagerilor;
• pentru instrumentele valoroase sau fragile, pasagerii avionului pot cere companiei transportarea lor pe un loc rezervat, separat in aeronava. In aceasta situatie, calatorul va trebui sa achite contravaloarea locului pentru adult la bordul avionului.

 

8. Transportul echipamentelor electronice

Cele mai multe companii aeriene permit pasagerilor sa includa in bagajul de cala sau de mana echipamente electrice si electronice.

Mentiuni importante
• absolut toate echipamentele de tip electronic ce vor fi transportate la cala trebuie sa fie scoase din functionare, respectiv puse in pozitia “oprit”
• “Bateriile umede”, ce au in componenta electroliti lichizi, nu pot fi transportate in mod separat. Ele pot fi urcate la bordul avionului doar in cazul in care sunt incluse intr-un dispozitiv, cu sigiliul intact al producatorului(tip baterie „non-spill”);
• Este indicat ca electronicele de valoare, de dimensiuni mici, sa fie incluse in transportul de mana pe durata calatoriei cu avionul. Este obligatoriu ca acestea sa fie in pozitia off, respectiv oprite, atat la decolarea cat si la aterizarea aeronavei;
• O gama larga de echipamente electronice se pot folosi pe durata calatoriei, imediat dupa decolare si inainte de aterizare, precum laptopuri, MP3-uri, etc.;
• In cazul monitoarelor sau a altor surse, acestea pot fi transportate la cargo. Ele trebuie sa fie ambalate in mod corespunzator, astfel incat sa nu sufere deteriorari pe durata cursei.
• Pasagerii cursei sunt obligati sa achite taxele de vama din tara de destinatie, atunci cand este cazul;

 

9. Transportul florilor

Daca pasagerii au posibilitatea de a transporta florile artificiale ori in bagajul de cala, ori in cel de mana, cele mai multe companii aeriene solicita transportarea florilor naturale in cabina, respectiv ca parte a bagajului de mana. Este de retinut ca in cazul companiilor cu reguli stricte in ceea ce priveste greutatea si dimensiunea bagajului de mana, florile naturale trebuie ambalate corespunzator, astfel incat sa se incadreze in cerintele date.

Mentiuni importante
• Avand in vedere nevoia companiilor aeriene de a-si gestiona spatiul la cala, bagajele care nu sunt anuntate in timp util pot fi refuzate la imbarcarea in aeronava.
• Va recomandam sa cititi cu atentie Termenii si conditiile de rezervare sau sa apelati Serviciul Clienti pentru a cere detalii despre modalitatile de transport ale operatorilor aerieni. Astfel, veti reusi sa evitati neplacerile cauzate din pricina transportului bagajelor speciale, respectiv situatii precum refuz la imbarcare, taxe suplimentare etc.

Daca un bagaj depaseste limitele specificate de compania aeriana in ceea ce priveste greutatea si dimensiunea, acesta este considerat drept bagaj in exces si in consecinta, se percepe tarif suplimentar pentru transportarea lui.

Mentiuni importante
• taxa perceputa pentru bagaje suplimentare se aplica, in general, pentru fiecare kilogram care depaseste limita precizata de compania aeriana;
• furnizorii low-cost au un regim de taxare mai strict si preturi mai ridicate pentru fiecare kilogram in exces, in ceea ce priveste bagajul;
• in cazul companiilor de linie, cu cat calatoria dispune de mai multe escale, cu atat taxa perceputa pentru bagajul suplimentar devine mai mare;
• diverse companii aeriene accepta ca pasagerii sa plateasca in avans,pentru bagajul suplimentar, un pret mai mic fara de inregistrarea acestuia la aeroport. In aceasta situatie, se va comunica ce greutate are bagajul si se va achita taxa de cala, atunci cand este cazul, in avans. Se va achita si taxa pentru bagajul suplimentar.
• Un singur bagaj poate avea maxim 32 de kg, asadar faceti tot posibilul sa nu depasiti aceasta limita! Cele mai multe companii nu permit imbarcarea pasagerilor cu bagaje care cantaresc mai mult decat greutatea specificata per piesa;
• In cazul in care bagajul personal cantareste mai mult decat limita impusa, respectiv 32 de kg, distribuie cantitatea in doua genti diferite. Pentru orice kilogram in plus fata de maximul stabilit de compania aeriana, se va plati o taxa pentru bagajul suplimentar.
• Exemplu: Daca doriti sa transportati 40 kg, iar compania aeriana stabileste o limita de 20 kg de bagaj per pasager, atunci va trebui sa achitati taxe de bagaj suplimentar pentru cele 20 kg in plus.

Bagajele suplimentare se pot aduce la bordul avionului doar dupa inregistrarea initiala, realizata pe internet sau direct, la aeroport. Efectuarea acestei operatiuni implica o taxa aferenta serviciului, stabilita de fiecare furnizor in parte. Procesul se va finaliza online, sau printr-un apel la Serviciul Clienti Infotour. Bagajele se pot suplimenta la aeroport, inainte sau dupa ce este efectuat check-in-ul.

Atentie!
In cazul rezervarilor la compania aeriana Wizz Air, varianta de suplimentare a bagajelor dupa inchiderea check-in-ului online se poate efectua doar de la aeroport, inainte ca avionul sa decoleze.

Mentiuni importante
• Orice companie aeriana are propriile reguli in privinta dimensiunilor si greutatii bagajelor suplimentare;
• Taxele percepute pentru inregistrarea bagajului suplimentar la aeroport sunt mai mari fata de efectuarea acestei proceduri online, sau prin intermediul Serviciul Clienti;

 

Receptia bagajelor la aeroport

Imediat dupa sosirea pe aeroportul de destinatie si indeplinirea tuturor formalitatilor la sosire, pasagerii sunt ghidati catre zona in care se ridica bagajele de cala. Ele vor aparea pe o banda rulanta, asadar pasagerii vor fi nevoiti sa isi recunoasca bagajul personal in functie de caracteristicile sau etichetele pe care le are. In cazul aeroporturilor mari, pasagerii isi pot gasi bagajele mult mai usor deoarece zborurile sunt afisate deasupra benzilor rulante. Timpul de asteptare pentru sosirea bagajelor este, de obicei, 45 de minute.

In cazul in care ridicati fara sa vreti bagajul unui alt pasager, intreaga responsabilitate civila va revine, respectiv si costurile necesare pentru expedierea bagajului la pasagerul de drept.

 

Transferul bagajelor la zborurile cu escale

Pentru zborurile care au una sau mai multe escale, transferul bagajelor pasagerilor intre aeronave reprezinta responsabilitatea companiilor aeriene. Bagajele sunt transferate de la un zbor la altul, si sunt ridicate de pasageri doar la destinatia finala. In cazul in care cursa de legatura are loc in ziua urmatoare, pasagerul este nevoit sa isi ridice bagajul pe aeroportul de tranzit si il poate inregistra din nou, pentru urmatorul zbor, a doua zi.

Exceptie de la regula: Zborurile catre Statele Unite ale Americii. In acest caz, la primul aeroport de aterizare de pe teritoriul Statelor Unite se efectueaza controlul imigratiei, iar pasagerii trebuie sa-si ridice bagajele pentru a permite verificarea acestora. Daca zborul se continua tot pe teritoriul SUA, bagajele trebuie reinregistrate si predate companiei aeriene.

 

Pierderea bagajelor

• In cazul pierderii obiectelor personale sau a bagajelor in aeroport sau avion, este necesara contactarea de urgenta a companiei aeriene cu care s-a efectuat zborul;
• Fiecare aeroport include un oficiu destinat obiectelor pierdute/gasite. Contactati acest oficiu daca observati ca ati pierdut bagajul in aeroport;
• In situatia in care a trecut mai mult de o zi de la pierderea bagajului, contactati in mod direct aeroporturile din locul de destinatie;

In momentul in care reclamati un obiect/ bagaj pierdut la aeroport, vi se pot cere urmatoarele informatii:
• numele si prenumele,
• adresa de rezidenta,
• numarul de telefon, adresa de e-mail,
• data si locul in care ati pierdut obiectul, numarul zborului, zona din aeroport in care ati stationat,
• descrierea cat mai exacta a obiectului pierdut.

 

Distrugerea sau pierderea bagajelor din vina companiei aeriene

• de transportul bagajului dumneavoastra este responsabila compania aeriana care efectueaza zborul la care v-ati imbarcat. Conventia de la Montreal stabileste obligatiile si regulile de despagubire ale companiilor aeriene in cazul distrugerii bagajelor in timpul zborului;
• in care in care observati defectiuni la bagajele dumneavoastra sau daca v-au fost furate lucruri personale din bagaj, contactati aeroportul in scurt timp de la sosirea la destinatie. Puteti, de asemenea, discuta cu agentul de turism cu care ati facut rezervarea sau cu un reprezentant al companiei aeriene.
• Reclamatiile in privinta bagajelor trebuie furnizate in termen de 7 zile dupa zbor in cazul daunelor partiale. In cazul unei daune totale, reclamatia poate fi trimisa in termen de 2 ani de la cursa efectuata.
• In cazul distrugerii sau pierderii bagajelor se ofera despagubire de maxim 1 000 SDR (Special Drawing Rights – o moneda internationala convenit de Fondul Monetar International), respectiv aproximativ 1 100 euro;
• Companiile aeriene au dreptul de a stipula ca despagubirile oferite sa insumeze mai putin decat suma mai sus mentionata. Aceasta situatie este posibila daca bagajul dumneavoastra nu a fost ambalat corespunzator sau daca s-au gasit obiecte interzise in acesta;
• Companiile aeriene nu sunt obligate sa isi asume responsabilitatea in legatura cu transportul lucrurilor personale de valoare, daca acestea nu au fost declarate inaintea imbarcarii in avion;
• Pentru prevenirea situatiilor neplacute precum furt, distrugerea sau pierderea bagajelor, achizitionati o polita de calatorie.