Cum se ajunge in Thailanda

Calatoria cu avionul in Thailanda

Unul dintre cele mai importatne aeroporturi internationale din tara este Don Mueang International Airport (DMK), unde zboara 80 de companii aeriene internationale din intrega lume, cu peste 180 de destinatii. Zboruri internationale sunt efectuate si pe aeroporturile din Hat Yai, Krabi, Koh Samui si Chinag Mai. Chiang Mai International Airport (CNX) serveste, in special, pentru zborurile in regiunile din nordul Thailandei. Companiile nationale aeriere, Thai Airlines si Bangkor Airlines au curse in majoritatea capitalelor asiatie. Suvarnabhumi Airport (BKK), este unul dintre cele doua aeroporturi care functioneaza in Bangkok si se gaseste in Racha Thewa, la aproximativ 25 km departare de capitala. Aici isi au sediile centrale companiile nationale de zbor thailandeze, iar aeroportul este unul dintre cele mai importante puncte de legatura pentru zborurile interne. Hat Yai International Airport (HDY) este aeroportul care deserveste zona de sud a tarii, fiind situat in orasul la 6 km departare de centrul orasului Hat Yai. Este unul dintre cele mai utilizate aeroporturi de catre credinciosii musulmani, in pelerinajul lor spre Mecca.

Udonthani International Airport (UTH) este folosit pentru destinatii din regiunile nordice ale tarii, fiind situat in apropierea orasului Udon Thai, la 450 km distanta de capitala. De aici se efectueaza zboruri directe spre Bangkok si Phuket, iar compania Lao Airlines efectuaza doua zboruri pe saptamana de aici spre Luang Phrabang, al doilea mare oras din Laos. Phuket International Airport (HKT), situat in nordul insulei Phuket, la 32 km distanta de centrul orasului, este unul dintre cele mai tranzitate aeroporturi din tara.

Nu exista zbor direct de la Bucuresti la Bangkok. In general, legaturile se pot face prin Paris, Frankfurt, Istanbul, Londra sau Amsterdam. Indiferent de ruta pe care o alegeti, zborul este destul de solicitant, aproximativ 15 ore.

Calatoria cu autobuzul in Thailanda

Thailanda benefiaza de una dintre cele mai extinse retele de transport cu autobuzul din Asia. In principiu, exista doua tipuri de autobuze care circula in aceasta tara. Cele aflate in admintrarea companiei nationale de stat, TCL, cunoscute in randul localnicilor sub numele de „Baw Khaw Saw” (BKS), care leaga capitala Bangkok de cele mai indepartate localitati din tara. Are numeroase statii in capitala si, pe langa costurile reduse, prezinta si un grad ridicat de siguranta pentru calatori. In afara de compania de stat, exista o multitudine de companii private care ofera servicii in domeniu, care incearca sa-i atraga pe calatori cu tarife si conditii de calatorie care mai de care mai tentante. Acestea acopera sute de rute si pune la dispozitia pasagerilor mai multe tipuri de autobuze, pentru care platiti tarife diferite, in functie de confortul oferit. Reteaua de drumuri si autostrazi, foarte buna, contribuie si ea la desfasurarea in conditii bune a calatoriei cu autobuzul. Exista autobuze la cls.I, VIP si super VIP. Acestea sunt utilizate pe distantele lungi si foarte lungi, sunt prevazute cu aer conditionat, sunt foarte spatioase, prevazute cu scaune rabatabile. La cls.II, autobuzele circula cu viteza mai redusa si fac statii pe traseu. Sunt prevazute cu aer conditionat si sunt la fel de potrivite pentru rutele lungi. In general, pentru autobuzele acestea, calatorii trebuie sa faca rezervare, in prealabil, la statiile BKS.

In zonele rurale, intalniti frecvent autobuze care nu ofera un confort deosebit, dar sunt ideale pentru a parcurge distante reduse. Acestea nu au statii, dar soferul opreste, daca ii semnalati intentia de a va urca. Acestea se remarca prin aspectul deosebit de colorat. O problema pentru turistii straini o reprezinta faptul ca majoritatea autobuzelor nu au trecuta destinatia decat in limba thailandeza si nici statiile nu ofera o transcriere cu litere latine, ceea ce v-ar putea ridica unele probleme. Este bine sa va achizitionati o harta de la centrele de informare turistica, cu rutele mijloacelor de transport.

Si microbuzele sunt un mijloc de transport eficient in aceasta tara, mai ales ca, acopera cam aceleasi rute ca autobuzele. Acestea nu iau pasageri peste numarul de locuri, ceea ce inseamna ca veti calatori confortabil. Totusi, pentru acestea, pretul biletului poate fi mai ridicat, comparativ cu al autobuzelor, intre 10 si 30%, dar sunt varianta ideala daca doriti sa ajungeti la destinatie intr-un timp mai scurt.

In Bangkok, autobuzele se disting prin doua culori, respectiv, cele verzi, dotate cu aer conditionat, iar cele colorate in nuante de portocaliu sunt cele mai ieftine, nu sunt dotate cu aer conditionat si sunt cele mai aglomerate, dar si cele mai ieftine. De aproximativ doi ani, a fost introduse in Bangkok, o linie de autobuze destinata exclusiv femeilor (Lady Bus), care acopera cele mai importante 10 rute din oras. Scopul acestora a fost sa le protejeze pe femei de potentialii hoti de buzunare.

In Bangkok sunt trei mari autogari, respectiv, daca doriti sa calatoriti spre nordul tarii, atunci trebuie sa luati autobuzul de la statia Mo Chit. Pentru orasele din regiunea estica, autobuzele opresc in statia Sataanii Ek –Amai, iar pentru destinatiile din sudul tarii, autogara este situata la intersectia strazilor Nakhon Chaisi si Phra Pinklao.

Calatoria cu trenul in Thailanda

Thailanda dispune de de una dintre cele mai complexe si extinse retele feroviare din lume, ceea ce face din calatoria cu trenul una dintre cele mai confortabile modalitati de a parcurge distante lungi, intr-un timp cat mai scurt. Trenurile sunt confortabile, sigure, ieftine si rapide. De asemenea, cu trenul ajungeti cel mai rapid din Banghok spre Chimg Mai, Ko Samui sau Krabior Phuket. In Bangkok exista patru rute principale feroviare. Prima acopera aria nordica a tarii si traverseaza vechiul oras Ayutthaya si Chiang Mai, dar si alte centre istorice, precum Lopburi si Lamphun. Linia nord-estica, traverseaza Isaan via Khon Kaen si Udon Thiani spre Nong Khai, pana la granita cu Laos, fiind si un punct de ramificatie important pentru trenurile care circula spre Korat, Surin si Sri Sakhet. Ruta estica traverseaza Chachoengsao, Prachinburi, Kabinburi si Aranya Prathet. Trenurile care circula spre regiunile din sudul tarii, fac legatura cu sistemul feroviar malaezian la Padang Besar si Sungai Kholok.

Compania feroviara din Thailanda pune la dispozitia calatorilor mai multe clase de trenuri. Cele de la cls.I ofera cabine de doua persoane, prevazute cu aer conditionat, chiuveta si o masa plianta si doua paturi supraetajate. Biletele la aceasta categorie se obtin cu rezervare, cu pana la 30 de zile inainte de plecarea in calatorie. Cele de la cls.II sunt vagoane cu 40 de locuri individuale, iar cele de la cls.III sunt prevazute cu banchete, iar biletele pentru aceasta categorie se pot achizitiona inainte de plecare de la ghiseele garii. Indiferent de clasa pentru care optati, trenurile sunt prevazute cu servicii de catering si racoritoare. Cea mai mare gara din Bangkok este Gara Centrala Hua Lamphong. In afara de numeroase ghisee, unde personalul vorbeste si limba engleza, gara dispune de doua platforme, una pentru sosiri si una pentru plecari, de un centru de informare turistica, dar si de numeroase magazine, restaurante si cafenele.

Calatoria cu masina in Thailanda

Infrastructura cailor rutiere este foarte moderna si extinsa in aceasta tara. Autoturismul se conduce pe partea stanga a sensului de deplasare, iar limitele de viteza sunt de 50 km/h in zonele urbane si 120 km/h pe autostrazi, iar parcarea se poate efectua numai un locurile special amenajate. In Thailanda este obligatorie purtarea centurii de siguranta. Condusul autoturismului, pe timpul noptii, nu este recomandat, mai ales in timpul festivitatilor publice sau in weekenduri. Din pacate, turistii romani, care calatoresc in aceasta tara, nu au voie sa conduca autoturisme in baza permisului de conducere romanesc si nici nu pot obtine un permis de la autoritatile locale.