Gara Oriente din Lisabona
Gara Oriente (Gare do Oriente) este unul din principalele noduri de transport din Lisabona. Aceasta a fost proiectata de arhitectul spaniol Santiago Calatrava si construita de catre Necso. Constructia garii a fost finalizata in 1998 cu ocazia targului international Expo ’98, in Parque das Nações, si include o statie de metrou, o statie de autobuz locala, nationala si internationala,...
Funicularul Santa Justa din Lisabona
Funicularul Santa Justa (Elevador de Santa Justa) este un funicular stradal proiectat in 1901 de un discipol al lui Gustave Eiffel, constructorul Turnului Eiffel din Paris, cu scopul de a lega Baixa cu Largo do Carmo de deasupra. Pasarela de la funicular la piata Largo do Carmo a fost recent redeschisa. Cand urcati veti avea o panorama superba.
Compania Basofias din Coimbra
Compania Basofias organizeaza excursii cu vaporasul pe raul Mondego, pornind din apropierea Parque Dr. Manuel Braga. De-a lungul drumului, veti avea parte de privelisti minunate ale vechilor cladiri de pe tarmul indepartat. Program: Marti-Duminica: l5, 16, 17 (0ctombrie-sf.Martie); Marti-Duminica: 15, 16, 17, 18, 19 (Aprilie – sf. Septembrie). Costul unui bilet este de 8,20 euro. Adresa: Parque...
Centrul Cultural Belem din Lisabona
Centrul Cultural Belem (Centro Cultural de Belem - CCB), situat in parohia civila din Santa Maria de Belem, este cea mai mare cladire cu facilitati culturale din Portugalia. Cei 140.000 de de m² ai CCB au fost initial construiti din considerente politice. Decizia de a construi Centrul Cultural de Belem a fost luata in ianuarie 1988, ca necesitate a guvernului portughez de a construi o cladire...
Caverna Gura Iadului din Cascais
Boca do Inferno (Gura Iadului) este una dintre cele mai interesante atractii turistice din Cascais. Aceasta este situata pe drumul principal care conduce la vest din Cascais si trece pe langa fortul Marina si muzeul Castro Guimarães. Gura Iadului este locul in care valurile tuna printr-o stramtoare in roca. Coasta din jurul Boca do Inferno este afectata de forta oceanului Atlantic in timpul...
Apeductul Aguas Livres din Lisabona
Apeductul Aguas Livres („apeductul apelor libere”) este un apeduct istoric in Lisabona. Acesta este unul dintre exemplele cele mai remarcabile ale ingineriei portugheze din secolul al 18-lea. Cursul principal al apeductului acopera 18 km, dar intreaga retea de canale se extinde, pe aproape 58 km. Lisabona a suferit intotdeauna de lipsa de apa potabila, iar regele Ioan al V-lea a decis construirea...
Apeductele din Insula Madeira
In secolul al XVI-lea, portughezii au inceput constructia apeductelor (levadas), pentru a dirija apa catre regiunile agricole din sud. Multe dintre aceste apeducte sunt sapate in munte, deoarece Madeira este o regiune predominant muntoasa. S-au sapat tunele cu lungimi de 40 de km, iar unele au ramas inca accesibile. Astazi, apeductele nu numai ca furnizeaza apa pentru regiunile agricole, dar sunt si...