Altele Lisabona

Funicularul Santa Justa din Lisabona

Funicularul Santa Justa (Elevador de Santa Justa) este un funicular stradal proiectat in 1901 de un discipol al lui Gustave Eiffel, constructorul Turnului Eiffel din Paris, cu scopul de a lega Baixa cu Largo do Carmo de deasupra. Pasarela de la funicular la piata Largo do Carmo a fost recent redeschisa. Cand urcati veti avea o panorama superba.

Telefericul din Lisabona

Trecand cam la 20 metri deasupra solului, intre Torre de Vasco da Gama si Oceanario, telefericul din Lisabona va ofera prilejul de a savura uluitoare panorame ale raului, ale Ponte Vasco da Gama, dar si asupra Parque Das Nacoes. Costul unui bilet pentru adulti este de 5,90 euro dus-intors, pentru o singura directie fiind de 3,95 euro. Costul unui bilet pentru copii (7-12 ani) dus-intors, este de 3,35...

Gara Oriente din Lisabona

Gara Oriente (Gare do Oriente) este unul din principalele noduri de transport din Lisabona. Aceasta a fost proiectata de arhitectul spaniol Santiago Calatrava si construita de catre Necso. Constructia garii a fost finalizata in 1998 cu ocazia targului international Expo ’98, in Parque das Nações, si include o statie de metrou, o statie de autobuz locala, nationala si internationala,...

Apeductul Aguas Livres din Lisabona

Apeductul Aguas Livres („apeductul apelor libere”) este un apeduct istoric in Lisabona. Acesta este unul dintre exemplele cele mai remarcabile ale ingineriei portugheze din secolul al 18-lea. Cursul principal al apeductului acopera 18 km, dar intreaga retea de canale se extinde, pe aproape 58 km. Lisabona a suferit intotdeauna de lipsa de apa potabila, iar regele Ioan al V-lea a decis construirea...

Centrul Cultural Belem din Lisabona

Centrul Cultural Belem (Centro Cultural de Belem - CCB), situat in parohia civila din Santa Maria de Belem, este cea mai mare cladire cu facilitati culturale din Portugalia. Cei 140.000 de de m² ai CCB au fost initial construiti din considerente politice. Decizia de a construi Centrul Cultural de Belem a fost luata in ianuarie 1988, ca necesitate a guvernului portughez de a construi o cladire...