Turnul Euromast din Rotterdam
Chiar langa Delfshaven, in Het Park, se afla un turn care domina orizontul orasului Rotterdam. Este Euromast, construit cu ocazia expozitiei Floriade din 1960 (un targ international de horticultura). La acea vreme avea doar 107 metri, dar 10 ani mai tarziu i s-a adaugat un “turn spatial” de inca 85 de metri, astfel incat azi Euromast are inaltimea de 185 de metri. Acesta are o platforma...
Casele Cubice din Rotterdam
Show Cube sau Case cubiche di Piet Blom sunt case-cubice, o alta atractie a Rotterdamului Aceste "inventii" arhitecturale apartin arhitectului Piet Blom. Acesta a incercat sa puna in practica o idee care sa permita orasului aglomerat sa aiba suficient spatiu jos, pe pamant, umpland spatiul de sus. Astfel au luat nastere in anul 1974 primele case cub. Casele cub au trei niveluri: bucatarie si living...
Podul Erasmus din Rotterdam
Podul Erasmus, supranumit Lebada datorita formei pilonului central care sugereaza vag un gat prelung de pasare, este una dintre constructiile reprezentative ale Rotterdamului. Podul fost construit peste raul Maas dupa planurile arhitectului Ben van Berkel. Podul, inaugurat de Regina Beatrix in 1996, a costat la acea vreme suma de 75 milioane de euro si este un pod de tip basculant, adica se poate ridica...
Muzeul Maritim din Rotterdam
Daca va plac ambarcatiunile vechi, trebuie sa mergeti la Muzeul naval Prins Hendrik. Muzeul este numit dupa Willem Frederik Hendrik, care a fondat muzeul in anul 1873, pe cand era presedintele Clubului Regal Olandez de Yachturi, club care avea o colectie considerabila de machete de corabii. Muzeul adaposteste astazi si cel mai vechi model de nava, datand din Evul Mediu, numit Mataro. Aici veti avea...
Tunelul Maas din Rotterdam
Tunelul Maas a fost construit intre anii 1937-1942 - o adevarata performanta avand in vedere ca era vreme de razboi -, iar inaugurarea oficiala a fost cat se poate de secreta, pentru a nu afla despre ea si nazistii. De altfel doi ani mai tarziu nemtii plasau deja cantitati considerabile de explozivi in tunel, pentru a-l putea arunca in aer. Din fericire, rezistenta olandeza le-a sabotat intentiile...
Cartierul Delfshaven din Rotterdam
Delfshaven este azi un cartier din Rotterdam, pe malul raului Nieuwe Mass. In acest cartier veti putea admira biserica pelerinilor care in 1620 si-au facut aici ultima rugaciune, urcand apoi pe corabia Speedwell, pentru a pleca spre minunata lume noua, America, cu ganduri coloniale. O alta atractie a cartierului este si moara De Distilleerketel, construita prima data in 1727 si reconstruita de doua...
Biserica Grote Kerk din Rotterdam
Biserica Mare sau Sf. Laurentiu (St Laurenskerk) este singura biserica ramasa din vechiul oras medieval al Rotterdam-ului. Constructia ei a inceput exact la jumatatea secolului al XV-lea si a fost prima cladire din oras realizata in totalitate din piatra. In 1572, dupa Reforma, si ea a devenit protestanta si asa a ramas si astazi. In timpul bombardamentului din mai 1940 biserica a avut foarte mult...
Parcul Het din Rotterdam
Parcul Het Park este cel mai mare si mai frumos parc din Rotterdam, a carui principala atractie este turnul Euromast. In parc se mai gaseste si Biserica marinarului norvegian (Noorse Zeemanskerk). Cum marinarii scandinavi veneau adesea in oras, era natural ca la un moment dat sa apara si un lacas de cult pentru ei. Dupa alte cateva locuri temporare de functionare, biserica a fost construita in 1914...
Promenada Walk of Fame din Rotterdam
Walk of Fame din Rotterdam, de langa Muzeul maritim, pe cheiul Leuvehaven, a fost inaugurata chiar de primarul din acea vreme – nu al Rotterdamului, ci chiar al Hollywood-ului. Printre marile staruri care au numele si amprentele intiparite in cimentul promenadei de pe chei se numara Frank Sinatra, Andre Rieu, Mos Craciun, BB King, Barry White, Tom Jones, Ray Charles, Tina Turner, Fleetwood Mac,...
Poarta Europoort din Rotterdam
Europoort este o parte din portul Rotterdam, aflat la varsarea in mare a raurilor Maas si Rin. Acesta este ultra-industrializat, pentru ca intreaga zona nu este doar portuara, ci si industriala, plina de rafinarii si uzine. Portul este impresionant, importanta lui consta insa in faptul ca este o poarta imensa de intrare si iesire in Europa, facand legatura comerciala, prin raurile deja mentionate,...
- 1
- 2