Zidurile Medievale din Amsterdam
Schreierstoren a fost initial o parte din zidul orasului medieval din Amsterdam, Tarile de Jos, si a fost construit in secolul al XV-lea. Acesta a fost locul din care Henry Hudson a ridicat ancora pentru plecarea in calatoria sa spre America de Nord. Schreierstoren a fost construit ca un turn de aparare in secolul al XV-lea. Acesta functioneaza in prezent ca o cafenea.
Tunelul Maas din Rotterdam
Tunelul Maas a fost construit intre anii 1937-1942 - o adevarata performanta avand in vedere ca era vreme de razboi -, iar inaugurarea oficiala a fost cat se poate de secreta, pentru a nu afla despre ea si nazistii. De altfel doi ani mai tarziu nemtii plasau deja cantitati considerabile de explozivi in tunel, pentru a-l putea arunca in aer. Din fericire, rezistenta olandeza le-a sabotat intentiile...
Podul Magere Brug din Amsterdam
Intr-un oras cu peste 1200 de poduri, dintre care vreo 10% se gasesc doar in centrul Amsterdamului, ce ar putea fi grozav la un pod peste un canal? Magere Brug sau, in traducere, podul slabut sau subtirel, este totusi printre cele mai cunoscute din oras. Podul cel subtirel se gaseste nu departe de Stopera (Primarie si opera), pe Amstel. O sa il recunoasteti usor, este un pod de tipul basculant, pitoresc...
Podul Erasmus din Rotterdam
Podul Erasmus, supranumit Lebada datorita formei pilonului central care sugereaza vag un gat prelung de pasare, este una dintre constructiile reprezentative ale Rotterdamului. Podul fost construit peste raul Maas dupa planurile arhitectului Ben van Berkel. Podul, inaugurat de Regina Beatrix in 1996, a costat la acea vreme suma de 75 milioane de euro si este un pod de tip basculant, adica se poate ridica...
Morile de Vant din Amsterdam
Multe dintre morile de vant din Amsterdam sunt acum case de locuit, iar unele au ajuns muzeu. In Amsterdam puteti gasi cateva asemenea mori de vant: De 1200 Roe, pe Haarlemmerweg, la numarul 465 si De 1100 Roe, pe Herman Bonpad la numarul 6, sau Riekermolen, pe Amstel, sunt trei exemple de mori din secolul al XVII-lea. Ceva mai noi sunt D'Admiraal, Noordhollandschkanaaldijk, numarul 21, sau De Bloem,...
Moara de Vant Molen van Piet din Alkmaar
Cand zici Olanda, zici mori de vant, printre alte lucruri reprezentative precum lalele, branza, sau saboti de lemn. Si cand ajungeti in vacanta la Alkmaar e musai sa vedeti moara de vant Molen Van Piet. Constructia, una pitoreasca, dateaza din anul 1769 si este o moara din piatra al carei nume adevarat este „de Groot” (cea mare), pentru ca a fost construita in locul a trei mori de vant...
Iazul Hofvijver din Haga
In centrul istoric al orasului Haga, langa piata Buitenhof si Curtea Binnenhof, se gaseste un iaz, Hofvijver, in mijlocul caruia se afla si o mica insula. Desi astazi arata ca un lac decorativ in mijlocul orasului, la origine a fost un lac format de cursul paraului Haga. In secolul al XIII-lea, un conte Olandez a construit in apropierea lacului un fort care a devenit mai tarziu curtea Binnenhof, care,...
Docurile Estice din Amsterdam
Docurile Estice sunt situate la est de Gara Centrala. Acestea au avut un rol extrem de important in modelarea istoriei orasului Amsterdam. Orasul a fost candva un sat de pescuit, care a crescut intr-unul dintre cele mai importante porturi din Europa si este ocupat de navele care calatoresc catre America si Orientul Indepartat. O vizita la Docurile Estice, de la Gara Centrala de-a lungul Prins Hendrikkade...
Distileria Bols din Amsterdam
Bols este o distilerie din Olanda, care produce peste 30 de tipuri de vodka, lichioruri si ginuri. Este de fapt mai mult decat atat. Bols exista din anul 1575 si este cea mai veche distilerie de alcool din lume. La un asemenea renume nu putea sa lipseasca o experienta turistica memorabila. Si astfel s-a infiintat Distileria Bols, sau, mai complet, House of Bols Cocktail & Genever Experience, raiul...
Catacombele Sint Pietersberg din Maastricht
Una dintre atractiile orasului Maastricht este reteaua de tuneluri care strabat vechile fortificatii si se intind si pe sub oras, sapate in gresia moale a solului zonei. Acum doua milenii, romanii construisera o retea consistenta de tuneluri (pentru apeducturi, mine si cariere din care se extragea roca numita marna – azi folosita la fabricarea cimentului, importanta inca de atunci in constructii)....
- 1
- 2