Comentarii
Nici un comentariu. Fii primul care ne povesteste despre Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart
Lumea Mercedes-Benz este un centru de servicii al companiei Daimler din Stuttgart-Bad Cannstatt. Acesta a fost deshis la 19 mai 2006 si consta in noul muzeu Mercedes-Benz si Centrul Mercedes-Benz. Zona este situata chiar in fata portii principale a uzinei Mercedes-Benz, in Untertürkheim pe B 14 pe un deal artificial, peste drum de Arena Mercedes-Benz din Neckarpark.
Muzeul Mercedes-Benz s-a aflat pana la 18 martie 2006 pe terenul uzinelor Daimler in Untertürkheim fiind redeschis in mai 2006. Muzeul ocupa aproximativ 3.500 de metri patrati pe noua etaje, ajungand astfel la o suprafata totala de expunere de aproximativ 17.000 de metri patrati. Cladirea este de 47,5 m inaltime si un volum total construit de 210.000 de metri cubi. Alaturi de intrarea principala exista o arena in aer liber pentru 500 de spectatori.
Din 1923 compania are o colectie cuprinzatoare de vehicule. Aniversarea de 50 de ani a companiei Daimler-Benz AG in 1936 a fost marcata prin construirea primului muzeu, care a fost de atunci extins de mai multe ori. Expozitia a cuprins in 1938, in conformitate cu ”Ghidul Muzeului Daimler-Benz AG Untertürkheim” 18 vehicule ale Daimler-Motoren-Gesellschaft, noua masini de la Benz si sase automobile Mercedes-Benz, pe langa nouasprezece motoare (motoare auxiliare de pornire, motoare de automobile, aeronave si motoare marine), trei drezine, o replica a primei motociclete Daimler si salupa Marie din 1888. In 1949 gama tematica a fost extinsa. Astfel, sectia de vehicule de curse, documente si alte materiale au trecut in colectia istorica.
In 1955 a inceput planificarea pentru constructia unui nou muzeu Daimler-Benz mai mare, ca o cladire separata, pe terenul uzinei Untertürkheim. Constructia a inceput in 1958, proiectata fiind de arhitectii Rolf Gutbier si Hans Kammerer, iar noul muzeu a fost deschis in 1961, odata cu aniversarea a 75 de ani de la inventarea automobilului.
Suprafata pe care trebuia construit muzeul masura 72 × 46 metri, acesta trebuind sa “creasca” pe verticala pentru a oferi spatiu suficient. Rezultatul este un muzeu cu 42.000 de metri cubi de spatiu inchis si aproximativ 3.250 de metri patrati de spatiu de muzeu, din care 1.200 de metri patrati de spatiu de expunere. Cladirea include si 1.000 de metri patrati de birouri, 700 de metri patrati de spatiii tehnice si 1.200 de metri patrati de garaje subterane si spatii de depozitare. La parter, direct in holul de la intrare, pe langa colectia istorica era expus si programul actual al Mercedes-Benz. Expozitia istorica era amenajata cronologic: preistoria si inventarea automobilului precum si vehiculele de dinainte de 1926 isi aveau locul la parter. Vehiculele si sasiuri de la Mercedes-Benz, precum si motoare pentru barci, trenuri si avioane au fost expuse la primul etaj, istoria masinilor de curse fiind prezentata la etajul al doilea.
Muzeul Daimler-Benz a fost inchis in 1985. Motivul a fost o importanta renovare, remodelare si o fundamentala reproiectare si extindere pentru aniversarea ”100 de ani de Automobil” din 1986. Conceptul a fost elaborat de arhitectii Knut Lohrer, Dieter Hermann si H.G. Merz. Cladirea veche de 25 de ani a primit o noua fatada din sticla. Prin acoperirea curtilor interioare spatiul muzeului a fost extins, etajele construite pana atunci capatand caracterul de galerii, fiind extinse prin rampe si poduri din otel, care au servit ca spatiu de expunere. Suprafata de expunere a crescut la 5760 de metri patrati si a oferit un mod nou de acces al colectiei. Istoria masinilor de curse a fost intr-o mare masura expusa pe rampele care conduc de la un etaj la altul. Astfel, vehiculele de curse au devenit un element de legatura, care se extinde intr-o spirala dinamica de la parterul muzeului pana la etajul al doilea, de la prima masina de curse Daimler pana la masinile de curse actuale. Cei mai multi utilizatori aleg fie un tur cronologic al expozitiei, fie, in functie de interese, vizitarea uneia din cele 26 de expozitii tematice.
In 1986 Daimler-Benz a pasit pe un teren nou in materie de tehnica, odata cu introducerea unui sistem informational audio, care oferea vizitatorilor date suplimentare cu privire la obiectele expuse, textele fiind stocate in memorii de tip flash. Informatiile de aproximativ 120 de secunde erau redate continuu prin intermediul unui emitator in infrarosu intr-o zona strict delimitata.
Datorita spatiului limitat si locatiei ”neprietenoase” pentru vizitatori din cadrul uzinei, compania a decis in 2000, construirea unui nou muzeu la marginea platformei industriale. Cladirea a fost proiectata de arhitectul olandez Ben van Berkel si biroul sau de arhitectura UNStudio, care a castigat concursul organizat cu acest scop in 2001. Muzeul a fost deschis la data de 19 Mai 2006.
Muzeul expune vehiculele istorice de la prima masina din lume, trecand prin perioada legendarelor Sageti Argintii pana la modelele actuala ale marcii Mercedes-Benz. Printre altele sunt expuse ultimul automobil de serviciu al lui Konrad Adenauer si automobilele detinute de Wilhelm al II-lea si imparatul Hirohito al Japoniei.
In noul muzeu exista si o replica a autocarului construit pentru echipa nationala de fotbal a Germaniei cu ocazia Campionatului Mondial din 1974, care a fost prezentat la IAA 2005 in Frankfurt am Main. Mercedes-Benz a oferit la fiecare Campionat Mondial cate un autocar vopsit in culorile nationale, fiecarei echipe reprezentative, atat a RFG cat si a RDG. Echipa nationala de fotbal a RDG a refuzat insa cadoul pe motiv ca simbolurile nationale, secera si ciocanul lipseau.
GPS - Latitudine: 48.789391, Longitudine: 9.233990
Mareste harta ?Nici un comentariu. Fii primul care ne povesteste despre Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart