Gara Centrala din Milano
Milano Centrale este gara principala din Milano, Italia, si una din principalele gari din Europa. Aceasta gara terminala a fost inaugurata oficial in 1931 pentru a inlocui vechea gara centrala (construita in 1864), o statie de tranzit care nu mai putea face fata traficului cauzat de deschiderea tunelului Simplon in 1906. Prima gara centrala din Milano a fost deschisa in 1864, in zona acum ocupata de...
Turnul Campanone din Bergamo
Structura cunoscuta sub numele de Campanone, este situata in Orasul de Sus, in orasul Bergamone. Acest turn este cel mai inalt din oras, initial avand o inaltime de 38 de metri, in prezent avand 52 de metri. Turnul a fost construit in perioada cuprinsa intre secolul al XI-lea si secolul al XII-lea, si a fost initial folosit ca o casa turn detinuta de familia Suardi, una dintre cele mai puternice familii...
Fortareata La Rocca din Bergamo
Complexul La Rocca a avut intotdeauna o functie defensiva. Acesta se afla pe dealul Sf. Eufemia din Bergamo, unde au existat asezari celtice si romane. Turnul, cu inaltimea sa, permite o vedere panoramica asupra orasului si a zonei inconjuratoare: cladirile si monumentele din Bergamo Alta, dealurile din San Vigilio si Maresana, valea Brembana si teritoriile Treviglio si Milano. Nucleul complexului...
Turnul Velasca din Milano
Torre Velasca este un zgarie-nori construit in 1950 de catre parteneriatul arhitectural BBPR, in Milano. BBPR este un acronim al numelor proiectantilor: Gian Luigi Banfi, Lodovico Barbiano di Belgiojoso, Enrico Peressutti si Ernesto Nathan Rogers. Turnul de aproximativ 100 de metri inaltime, are o forma specifica care seamana cu o ciuperca. Structura sa aminteste de traditia lombarda, cu cetati si...
Turnul cu Ceas din Brescia
Turnul cu ceas din Brescia (Torre dell'Orologio) se afla situat in Piazza della Loggia, in Brescia. Turnul a fost construit intre 1540 si 1550 sub indrumarea arhitectului Lodovico Beretta. Partea turnului cu vedere la Piazza della Loggia este prevazuta cu picturi realizate de Gian Giacomo Lamberti in 1547, in timp ce partea cu vedere la Via Beccaria, este prevazuta cu un cadran de aur – autorul...
Turnul Pallata din Brescia
Torre della Pallata este unul dintre cele mai bune exemple de arhitectura medievala din Brescia. Construita in 1254 de-a lungul zidurilor orasului, structura a avut, probabil, functii defensive, in special aceea de a apara portul Sfantul Ioan. La aproximativ 31 de metri de mare, turnul este construit in forma de patrat - cu latura de 10,6 metri – avand o baza solida, cu zidarie rusticizata. Fantana...
Cladirea Pirelli din Milano
Unul dintre simbolurile din Milano, Pirelli a fost construit intre 1955 si 1959, fiind proiectat de Ponti, Fornaroli, Rosselli, Valtolina, Dell'Orto si Nervi. Acesta are o inaltime de 127 de metri, fiind una dintre cele mai inalte cladiri din beton armat din lume si una dintre cele mai elegante. "Pirellone", cum este denumit in mod obisnuit de catre oamenii din Milano, este, probabil, exemplul cel...
Fundatia Prada din Milano
Prada SpA este o companie de moda italiana specializata in bunuri de lux pentru barbati si femei, fondata in 1913 de Mario Prada. Compania a fost lansata in 1913 de Mario Prada si fratele lui Martino ca un magazin de articole din piele. Mario Prada nu a crezut ca femeile ar trebui sa aiba un rol in afaceri, si astfel a blocat posibilitatea implicarii femeilor in conducerea companiei. In mod ironic,...
Turnul Rasini din Milano
Acesta reprezinta ultimul proiect al arhitectilor Ponti si Lancia. In cazul acestei cladiri, alcatuita din doua blocuri distincte, este evident ca Lancia a proiectat turnul in timp ce munca lui Ponti poate fi vazuta in vila in forma de cub. Turnul este construit din caramida in timp ce blocul cubic este acoperit in marmura alba.
Turnul Branca din Milano
Turnul Branca este o structura metalica eleganta, cu o inaltime de 108, 6 m. Acesta este una dintre cele mai mari structuri din oras, mai mica decat Turnul Pirelli si usor mai mare decat cel mai inalt punct al Catedralei. Tunului Branca a fost construit in perioada ianuarie - august 1933. Aportul la construirea acestui turn si l-au adus Gio Ponti, Chiodi Cesare si Ferrari Ettore. Initial, platforma...
- 1
- 2