Despre Reykjavik
Reykjavik este capitala tarii unde ghetarii se unesc cu vulcanii, Islanda. Capitala tarii este cel si mai mare oras, avand o populatie de aproximativ 115.000 locuitori, inconjurata de ape curate si fiorduri plutitoare. Daca veti ajunge in Reykjavik, trebuie sa stiti ca veti vizita cea mai nordica capitala din lume. Eruptiile vulcanice par sa fie principala atractie de pe insula - in acest sens, in centrul capitalei se proiecteaza periodic un documentar care priveste spectaculoasele fenomene geologice, sub numele de Spectacolul Vulcanilor.
Reykjavik este o capitala atipica a lumii moderne. Aici lipsesc blocurile turn, de zgarie-nori nici nu poate fi vorba. In schimb, veti avea placerea sa descoperiti traditia nordica, exprimata prin casele sobre, cu un aer rece, dar, pe de alta parte, case viu colorate, specifice Islandei, cea mai libera in gandire tara dintre cele nordice, tari cunoscute pentru conservatorismul de care dau dovada.
Aici s-a infiintat prima asezare locuita din Islanda, in a doua jumatate a secolului IX, dand si actuala denumire a capitalei, Reykjavik, ceea ce traducere ar insemna „Golful Fumurilor”, datorita aburilor ce „izvorasc” din apele fiebinti. Prima mare modernizare si populare a orasului a avut loc incepand cu anul 1750, atunci cand un numar consistent de case s-au construit pentru a facilita o mare rapida populare si a ridica economia zonei, in special industria lanei. Iar fondarea oficiala a orasului, cu documente ce atesta acest fapt, a avut loc in anul 1786, atunci cand Coroana Daneza stapanea tara.
Un al doilea exod din in capitala Islandei a avut loc dupa al doilea Razboi Mondial, atunci cand populatia rurala a emigrat spre orase datorita progresului tehnologic din agricultura, si scaderea numarului de locuri accesibile taranului.
In Reykjavik nu veti avea probleme de trafic. Desi unul din doi cetateni au masina, reteaua de sosele este una complexa, cu benzi multiple si largi, astfel, traficul este lejer chiar si in ore de varf. Daca hotarati sa va deplasati prin capitala tarii cu mijloacele de transport in comun, sistemul este unul gandit, cu autobuze pe rute diferite, ce ofera turistilor timp de asteptare in statie redus. Calatoria cu un autobuz prin sistemul de stat este 2,2 euro.
In Islanda veti ateriza cu avionul fie pe Aeroportul International din Keflavik, insa, pentru zboruri locale, sau spre celelalte doua insule apropaite, Groelanda si Insulele Feroe, se utilizeaza Aeroportul Reykjavik. Aeroportul a fost construit de britanici in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial, pentru a opera avioanele de razboi catre locurile de lupta.
Astazi, capitala tarii este un oras turistic, cu cateva monumente istorice. Monumentul Austruvollur pastreaza vie memoria primului locuitor al Islandei. Cladirea Alpingi, primul parlament al Islandei, astazi parlamentul defasurandu-si activitatea intr-o cladire alaturata. Nu sunt de evitat nici Gradinile Botanice, ce constituie o zona cu o priveliste absolut luxurianta, apele transparente de un luciu stralucitor sunt inconjurate de un verde aprins, ce atrage ochiul instantaneu. Parcul National Thingvellir este unul din putinele locuri ale lumii in care miscarea placilor tectonice se poate delimita cu ochiul liber.
Ca orice oras mai mare a lumii, Reykjavik dispune de un numar consistent de muzee cu importanta diferita, biserici a religiilor protestante, in special a bisericii islandeze de stat, ce a fost infiintata o data cu marea despartire a protestantilor de religia mama, cea catolica. Reykjavik este capitala unde natura are partea sa de frumusete, unde arhitectura veche nordica se imbina perfect cu gandirea colorata a islandezilor - locul din care veti pleca mult mai relaxati si odihniti.