Ghid turistic Chongjin

Despre Chongjin

Chongjin este capitala provinciei Hamgyong din Coreea de Nord si reprezinta al treilea mare oras al statului, fiind cunoscut si sub numele de Orasul de Fier. Initial acest oras era doar un simplu satuc pana la inceperea dominarii Japoniei asupra Coreei de Sud. Japonezii au facut din acest satuc un port comercial in care se transportau resurse din Coreea si China. In timpul perioadei de foamete din anul 1990 Chongjin a fost unul dintre cele mai afectate orase ale tarii, avand o rata de deces de peste 20%.

Lipsa de alimente a ramas insa o problema pentru Chongjin, iar pe 4 martie 2008 in urma unor controale severe din pietele orasului, o multime de comerciante au protestat impotriva sistemelor. Ca urmare a acestor actiuni, primaria orasului a decis ca traficul pe piata sa fie permis.

Strans legat de istoria acestui oras, exista cateva relatari ale unor localnici cum ca in anul 1995, brigada a 6 a coreeana a incercat sa abandoneze orasul. Martorii spun ca au vazut convoaie militare de peste trei mii de oameni impreuna cu tancuri, ce paraseau orasul prin statia Ranam. Ziarele locale au incercat musamalizarea acestui lucru, netiparind nimic iar brigada a 6 a a fost inlocuita de brigada a 9 a din Wonsan.

Din punct de vedere administrativ din anul 1948 si pana in prezent, orasul a fost guvernat ca fiind o parte a provinciei de nord Hamgyong. Orasul este impartit in sapte sectoare de dimensiuni aproximativ egale pentru a fi foarte usor de administrat.

Din punct de vedere economic, Chongjin este unul dintre principalele centre industriale datorita fabricilor de prelucrare a otelului si a fibrei. Orasul este dotat cu un santier naval, o retea de cai ferate industriale si, de asemenea, o fabrica de cauciuc. Toate aceste activitati industriale au inceput sa aiba probleme datorita faptului ca resursele au inceput sa se imputineze, iar gradul de poluare ridicat de poluare a propulsat orasul in topul celor mai populate zone ale tarii. Arealul orasului nu beneficiaza de teren arabil, acesta fiind principalul motiv pentru care foametea din anii 1990 a lovit foarte puternic orasul.

In unele scrieri ale orasului este precizat faptul ca in timpul perioadei de foamete, populatia de broaste a disparut din zona in urma “vanarii” acestora de catre localnici.
In oras a functionat si o inchisoare politica unde se aflau peste trei mii de detinuti politici ce erau obligati sa produca biciclete si alte bunuri de consum pentru populatia orasului si a tarii.

Portul Chongjin a reprezentat un punct foarte important de legatura intre comertul cu tarile vecine din partea de nord si sud a Asiei de sud. Acest port este considerat a fi al doilea cel mai important din tara, fiind in acelasi timp baza comertului cu Japonia si Rusia.

Orasul dispune si de un aeroport de dimensiuni mici ce serveste atat cu scop civil cat si militar, si este dotat cu o singura pista de aproximativ 2 kilometri. Chongjin impreuna cu Phenianul sunt singurele doua orase ale tarii ce dispun de o retea de tramvaie pentru a deservi transportului public. Initial s-a dorit a se construi 32 de kilometri de linii de tramvai, insa din lipsa de fonduri au fost construite numai 24 de kilometri. Din lipsa curentului, aceste tramvaie circula foarte rar precum si troleibuzele din oras care circula doar doua ore pe zi.

Chongjin