Comentarii
Nici un comentariu. Fii primul care ne povesteste despre Gara Hauptbahnhof din Stuttgart
Gara Centrala din Stuttgart (Stuttgart Hauptbahnhof) este o statie de tren in orasul Stuttgart, capitala landului (de stat) Baden-Württemberg, in sud-vestul Germaniei. Acesta este cea mai mare gara regionala si de lunga distanta din Stuttgart, nodul principal al Stuttgart-ului.
Situata la nord-est de capatul Königstrasse, zona pietonala principala din centrul orasului, statia de tren este un terminal.
Statia este bine cunoscuta pentru turnul sau de 12 etaje. Bahnhofsturm (turnul garii), incununat de emblema Mercedes, are un centru de informatii cu trei niveluri de exponate despre proiect si o platforma cu vederi minunate. Turnul are 56 de metri. Pe turn este un ceas, a carei raza masoara 5,5 metri. In interiorul turnului este TurmForum Stuttgart 21, care ofera informatii cu privire la proiectul Stuttgart 21.
Cladirea garii a fost construita din beton armat si acoperita apoi cu calcar din piatra cioplita (provenind din zona din jurul Crailsheim). Partea din fata a cladirii dispune de un citat de Georg Wilhelm Friedrich Hegel, sub forma de o inscriptie: Dass diese Furcht zu irren schon der Irrtum Selbst IST. Inscriptia este o lucrare a artistului Joseph Kosuth realizata la inceputul anilor 1990.
In sala principala, aproape de iesirea spre sud, exista un Lounge DB pentru prima clasa de pasageri si membrii programului adresat calatorilor frecventi, cum ar fi bahn.comfort, AIRail, sau Miles & More. In statia de metrou, care se afla pe al treilea etaj subteran, tot traficul S-Bahn este gestionat de Verkehrs-und Tarifverbund Stuttgart (VVS). In cadrul zonei de garare, cele sapte linii de Stadtbahn traversa etajul 2 subteran. Un pasaj de la etajul 1 de metrou ofera multe magazine si buticuri, serveste ca legatura pietonala intre Hauptbahnhof si centrul orasului. O parte a etajului 1 subteran a fost preluat de un garaj si un adapost pentru multi-utilizare. In caz de urgenta civila, o sectiune din garaj s-ar transforma intr-un adapost cu paturi separate, camera de control, bucatarie, echipamente de salubritate, aer conditionat si apa.
Pana in 1922, gara centrala a fost situata pe Schlosstrasse (localizarea sigura a primei statii este Bolzstrasse), in apropiere de Schlossplatz. Aceasta prima cladire a garii a fost o statie terminus cu 4 piese, construita de Karl Etzel pentru deschiderea Zentralbahn (Württemberg), cu cele doua ramuri la Ludwigsburg si Esslingen. Cladirea nu a fost remarcabila la timpul acela. La 26 septembrie 1846, primul tren ce venea de la Canstatt, a vizitat statia.
In 1854 prima faza de constructie de cale ferata in Regatul Württemberg, cu rute spre Heilbronn, Bretten, Ulm si Friedrichshafen a fost finalizata.
Datorita cresterii traficului feroviar, prima cladire a fost inlocuita de constructii noi, situate in acelasi loc - in anii 1860. Intre 1863 si 1867, inginerii Klein, Morlok, si Abel au creat o cladire cu arcade grandioase in stil renascentist. Pana in 1900, aceasta gara s-a dovedit deja a fi prea mica.
Hauptbahnhof, in forma de azi, a fost construita intre 1914 si 1928, doar la aproximativ 500 metri la est de fosta statie, pe Arnulf Klett- Platz.
In 1910, Royal Württemberg State Railways (Königlich Württembergischen Staats-Eisenbahnen or K.W.St.E.) a organizat un concurs de arhitectura, la care s-au inscris 70 de participanti. Competitia a fost castigata de catre arhitectii Paul Bonatz si Friedrich Scholer Eugen. Constructia a inceput in 1914, pe Strasse Cannstatter. Datorita liniei de rutare de la statia veche, constructia necesara pentru a fi realizata in doua etape, prima etapa a intrat in serviciu de la 22 octombrie 1922, iar a doua parte a fost finalizata in 1928.
In plus fata de calitatea arhitecturala deosebita, noua cladire a fost bine integrata in celelalte structuri in centrul orasului. Bonatz a stabilit locatia turnulului direct pe axa Königstrasse, iar o alta axa, de-a lungul turnului. Planurile originale tineau cont de un drum care ducea direct la cladire, dar Bonatz a eliminat acest lucru in favoarea Lautenschlagerstraße, asa cum este cunoscuta astazi.
In spatele salii Kleine sunt locurile in care se aduna de navetistii locali, iar intre aceasta sala si cladirea principala este o iesire centrala, benefica pentru controlul fluxului de trafic. Sub zona de piste, sunt trei tunele in unghiuri drepte care ofera puncte de acces extrem de functionale.
Constructia are unele caracteristici deosebite: fatada este fabricata din piatra de var, care a fost acoperita cu caramizi, pe interior, peretii sunt formati din gresie, tuf si caramizi. Structurile din lemn ale acoperisului sunt partial plate, dar exista si structuri construite din beton armat. Utilizarea de beton pentru piloni da un aer modern salii principale. Structura dispune de elemente conservatoare, prezentate in monumentalitate si decoratiuni rezervate, precum si elemente progresive, asa cum remarcam la structurile de acoperis plate.
Cladirea este una dintre cele mai importante realizari arhitecturale din sudul Germaniei.
In timpul celui de Al Doilea Razboi Mondial, cladirea a fost grav avariata in mai multe randuri. Reconstructia a durat mai multi ani dupa sfarsitul razboiului. La data de 20 august 1987, cladirea a fost desemnata monument cultural de importanta deosebita.
Adresa: Amulf-Klett-Pl. Mitte 90711/2092-2920
Taxe de vizitare: nu se percep
Program: martea, miercurea si vineri-duminica 10:00-18:00, joia 10:00-21:00.
GPS - Latitudine: 48.783989, Longitudine: 9.181020
Mareste harta ?Nici un comentariu. Fii primul care ne povesteste despre Gara Hauptbahnhof din Stuttgart